Direktori Bloggers Kelantan - Suara Rakyat Kelantan

Permulaan menceburi bidang grafik

Sejarah permulaan aku belajar grafik.
Permulaan aku tengok Bro Ali (member aku) duk main-main benda ni. Dia edit-edit gambar dia, buat wallpaper dan lain-lain. Tengok punya tengok terdetik jugak nak buat gambar sendiri :P
Belajar la perlahan-perlahan nga Bro Ali ni, kira Sifoo aku la ni.
Ni grafik pertama aku belajar nga Bro Ali. Tima kasih Bro. Pernah tengok?
kerja-kerja mengedit bendera sedia ada menjadikan warna lebih menyerlah.

Sebelum..

Kelate fs

Selepas..

Photobucket


Permulaan :
Cari Tool ini :
Adobe Photoshop CS3 <--- pakai trial pun ok dah Tutorial photoshop dalam B.Melayu<-- cari kat google contoh ( Ebook )

Belajar grafik adalah minat seseorang. Senang je kalau nak belajar grafik kalau kita betul-betul berminat. Aku bukan professional tapi cukup sekadar boleh edit gambar sedia ada. Kalau nak cipta grafik baru simple-simple tu bolehla. Orang kata belajar benda baru yang kita minat makin belajar makin seronok. Bagi aku grafik pada gambar-gambar ni kebiasaanya orang pompuan yang suka benda ni tetapi grafik yang menarik, simple dan abstrak aku suka contohnya seperti 'bena' di atas.. nak tau lebih lanjut tunggu posting mari kongsi pengalaman buat grafik photoshop :p Suka ke tak suka ia tetap dalam bidang SENI.

Jom layan.. Tunggu posting Mari kongsi pengalaman buat grafik photoshop siri 1
2 Responses
  1. Ali Sabki Says:

    laa... ni pun hok aku buat jugok wei... xpo. janji semangat tu penting.


  2. Alsabarie Says:

    homla..badi-badi wat...hehehe.. sifoo mari komen sendiri tuh :P


Related Posts with Thumbnails

..:: POKPETFM™ ::..
REQUEST SONG
.:: POKPET SAMPAI TAK SUDAH™ ::.

POKPETFM.ORG